Warsztaty „Right Clearance” w MCKiS
Magazyn FilmPRO, Czyżewscy Kancelaria Adwokacka oraz Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki zapraszają na kolejne warsztaty.
Tym razem tematem będzie „Rights Clearance” , czyli co można, a czego nie można wykorzystać w filmie, reklamie lub audycji telewizyjnej.
Szkolenie skierowane jest do producentów filmowych, organizatorów produkcji filmowej i reklamowej, pracowników agencji reklamowych, prawników, studentów szkół filmowych i wszystkich zainteresowanych profesjonalną realizacją filmu.
Szkolenie „Right Clearance” odbędzie się 16 marca 2012 r. w Mazowieckim Centrum Kultury i Sztuki w Warszawie.
Zakres szkolenia:
Chcemy odpowiedzieć na pytania, z którymi w codzienniej praktyce zawodowej konfrontowani są producenci, agencje reklamowych, dziennikarze, producenci utworów audiowizualnych:
- Jak korzystać w filmie lub reklamie ze zdjęć, filmów, muzyki, wizerunków, grafik, obrazów, znaków towarowych, rzeźb, przedmiotów, banknotów, budowli, nazw, nazwisk, faktów z życia innych osób?
- Czy mogę w filmie pokazać wizerunek znanego sportowca?
- Czy mogę pokazać obraz tłumu na ulicy?
- Czy mogę pokazać zdjęcie? Czy każde zdjęcie jest utworem?
- Czy mogę wykorzystać stare zdjęcia reporterskie?
- Jak korzystać z kadrów ze starych filmów?
- Jak stosować prawo cytatu?
- Kiedy będziemy mieli do czynienia z plagiatem fotografii?
- Jeśli nie stać mnie na zakup praw od wizerunku znanej osoby, czy mogę posłużyć się sobowtórem?
- Czy jeśli opowiadam historię znanego pisarza, muszę nadać mu fikcyjne nazwisko?
- Ile mogę powiedzieć o znanej osobie w filmie?
- Czy mogę wykorzystać fragmenty filmów znalezionych w Internecie?
- Jak i od kogo kupować muzykę do filmu?
- Chcę wykorzystać fragment audycji telewizyjnej lub innego filmu – kogo pytać o zgodę?
- W filmie, na dalszym planie, będzie widać designerski mebel – czy muszę pytać jego projektanta o zgodę?
- Jedna ze scen filmu toczy się na moście, czy muszę kogoś pytać o możliwość wykorzystania ujęcia mostu?
- W jednej ze scen włączone jest radio – czy muszę kupić prawo do muzyki rozlegającej się z odbiornika? A co, jeśli nie mogę znaleźć twórcy?
- Jak oznaczać materiały umieszczone w filmie?
Na te i na wiele innych pytań dotyczących wykorzystania poszczególnych materiałów, utworów lub przedmiotów w filmach i reklamie odpowiemy na naszych warsztatach.
Na miejscu będzie funkcjonować tzw. stolik ekspercki do rozwiązywania konkretnych problemów.
Sylwetki wykładowców, informacje dot. kosztów i promocji, a także formularz rejestracyjny znajduje się na www.filmpro.com.pl/warsztaty