MUZYKA – w filmie, reklamie i w innych utworach audiowizualnych
NA WARSZTAT ZAPRASZAJĄ: MAGAZYN „FILMPRO”, KANCELARIA CZYŻEWSCY ORAZ MAZOWIECKIE CENTRUM KULTURY I SZTUKI
Warsztat jest skierowany do: producentów, reżyserów, dokumentalistów, pracowników domów postprodukcyjnych, agencji reklamowych, agencji eventowych, instytucji kultury, montażystów, kompozytorów i autorów opracowań muzycznych, a także do studentów szkół filmowych, dystrybutorów, organizatorów wydarzeń kulturalnych i innych osób zainteresowanych profesjonalną produkcją audiowizualną.
PROGRAM WARSZTATÓW:
Cz. I
– Miejsce muzyki w filmie/reklamie/audycji tv pod kątem okresu postprodukcji; kiedy i jak opracować koncepcję udźwiękowienia tj. od czytania scenariusza w preprodukcji po zaangażowanie konsultanta muzycznego.
– Taktyka opracowania ilustracji muzycznej pod kątem finansowania filmu, kosztorysu i możliwości budżetowych – przykłady tanich i drogich ścieżek muzycznych.
– Prezentacja wideo problematyki wykorzystania zachodnich utworów w polskich filmach.
– Prawa gatunku twórczości a muzyka improwizowana; różnica między opracowaniem a inspiracją; wariacje muzyczne jako samodzielna twórczość.
– Metryka filmu/audycji/reklamy – wzór, omówienie.
Cz. II
– Muzyka – podstawowe pojęcia: tekst, kompozycja, aranżacja, mix, sample, cover, fonogram, publisher, OZZ etc.
– Prawa do muzyki – prawa autorskie (osobiste, majątkowe, zależne), prawa do artystycznego wykonania, fonogram, wideogram; prawo do synchronizacji
– Jak tworzyć muzykę od zera? – od kogo, jakie prawa i w jaki sposób uzyskać
– Jak korzystać z gotowych nagrań? – od kogo kupić? Zasady współpracy z twórcami, bankami muzyki, wydawcami, publisherami, OZZ.
– Jak korzystać z kompozycji i tekstów w nowych wykonaniach. Problematyka coverów.
– Jak wydać soundtrack?
– Korzystanie z przeróbek. Zmiana tekstu. Remix. Wykorzystanie sampli. Cytat muzyczny.
– Muzyka w promocji: eventy, koncerty, inserty, płyty premium, dzwonki, Internet, merchandising etc.
– Odpowiedzialność za naruszenie praw.
Cz. III
– Gość specjalny warsztatów: Małgorzata Przedpełska-Bieniek:
Praca konsultanta muzycznego na przykładach ostatnio realizowanych filmów polskich i koprodukcji – case study.
Na miejscu będzie funkcjonować tzw. stolik ekspercki do rozwiązywania konkretnych problemów.
Czas: 11.03.2013 (poniedziałek), godz. 10.00 do 17.00
Miejsce: Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki, Warszawa, Elektoralna 12.
Koszt uczestnictwa 450 zł
UWAGA: Rejestracja do 28 lutego – 380 zł
UWAGA: Rejestracja dwóch i więcej osób (do 28 lutego) – 350 zł
Organizatorzy zapewniają materiały szkoleniowe i catering. Wystawiamy faktury VAT oraz faktury proforma.
Prowadzący:
adw. Krzysztof Czyżewski
Zajmuje się prawem własności intelektualnej od ponad 10 lat. Jego zainteresowania prawne jak i dotychczas świadczone usługi obejmują przede wszystkim takie obszary jak: film, media, prasa, książka, reklama, sport, fotografia, muzyka, oprogramowanie, zwalczanie nieuczciwej konkurencji i ochrony dóbr osobistych. Drugi główny obszar praktyki Krzysztofa Czyżewskiego to prowadzenie sporów sądowych – tak w zakresie prawa własności intelektualnej, jak i w sprawach z czynów niedozwolonych, w postępowaniach gospodarczych i karnych. Krzysztof jest arbitrem Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego przy Krajowej Izbie Producentów Audiowizualnych. Krzysztof Czyżewski jest wykładowcą z zakresu prawa własności intelektualnej, mediów, dóbr osobistych i reklamy. Krzysztof Czyżewski jest rekomendowany w dziedzinie prawa własności intelektualnej przez dwa prestiżowe międzynarodowe rankingi kancelarii prawnych Chambers & Partners oraz Legal500 oraz w rankingu ogłoszonym przez dziennik Rzeczpospolita. Legal500 rekomenduje praktykę również w dziedzinie TMT (Technologie, media i telekomunikacja).
Michał J. Zabłocki
Producent wykonawczy, scenarzysta, kierownik produkcji, łącznie pracował w ok. 50 filmach i programach TV. W latach 1989-91 dyrektor Wytwórni Filmów Fabularnych we Wrocławiu. Od 1991 prezes Studia Filmowego „Montevideo” zajmującego się działalnością wydawniczą (12 tytułów do 2010). Autor kilku publikacji, m. in. wydawanego cyklicznie leksykonu „Kinematografia, telewizja, video w Polsce”, „Angielsko-polskiego słownika terminów filmowych”. W latach 1989-2010 wykładowca Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, a od 2008 także w WSPiZ im. Koźmińskiego w Warszawie. W latach 2004-06 dyrektor Agencji Producentów Filmowych. W latach 2008-2009 zastępca dyrektora ds. programowych IF „Silesia-Film”. Ekspert trzech regionalnych funduszów filmowych (2010-2011). Od 2003 r. zajmuje się nadzorem produkcyjnym w filmach fabularnych i publicystyką.
Małgorzata Przedpełska-Bieniek
Jest absolwentką sekcji filmowej Wydziału Reżyserii Dźwięku Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od 1977 r. pracuje w kinematografii jako realizator dźwięku przy różnych formach audiowizualnych, a także jako konsultant i ilustrator muzyczny oraz autor opracowań dźwiękowych. Jej nazwisko znajduje się w kilkuset czołówkach filmowych, w tym w tak prestiżowych produkcjach, jak: „Człowiek z żelaza” i „Pan Tadeusz” Andrzeja Wajdy, „Ręce do góry” J. Skolimowskiego, „Krótki film o zabijaniu” K. Kieślowskiego, „Persona non grata” K. Zanussiego, „Dług” K. Krauzego. Wykłada w Wyższej Szkole Filmowej w Łodzi, Akademii Muzycznej, Akademii Filmu i Telewizji oraz Wyższej Szkole Promocji w Warszawie. Od 1992 r. jest właścicielką Firmy SONORIA specjalizującej się w postprodukcji dźwięku, opracowaniach dźwiękowych i obrocie prawami autorskimi. Autorka książki „Dźwięk w filmie”.